FAQ

Preguntes Freqüents - Generals

  • Podeu reservar una reunió d’uns 30 minuts, totalment gratuïta i sense compromís, per parlar tranquil·lament del vostre cas i, si veiem que us podem ajudar, us expliquem com.

  • Sí, entre d’altres especialitats. A Grinpuls oferim serveis tècnics d’arquitectura especialitzats en el sector turístic: reformes i rehabilitacions de masies i cases rurals, redacció de projectes bàsics i executius, direcció d’obra, així com la tramitació de permisos d’obres i activitats, i tràmits urbanístics com PAEs (Projecte d’Actuació Específica) i PEUs (Pla Especial Urbanístic).

    La Bruguers, cofundadora de Grinpuls, és arquitecta superior (ETSAB) i compta amb més de 15 anys d’experiència en la rehabilitació de patrimoni arquitectònic.

  • Si! Treballem per tot el territori català.

  • El nostre objectiu no és només fer-vos un projecte, una rehabilitació estèticament atractiva o un servei aïllat. El nostre objectiu és acompanyar-vos per crear un negoci rendible i del que sentiu satisfacció. Treballem amb un objectiu comú: L’èxit del vostre projecte.

  • Treballar amb un equip especialitzat vol dir comptar amb algú que coneix de prop com funciona el sector: què dona resultats i què no. Això ens permet orientar-vos perquè invertiu només en allò que té retorn, reduir riscos i guanyar temps en tràmits i normatives.

    A més, combinem les disciplines pròpies de l’arquitectura i l’interiorisme amb l’estratègia i el màrqueting, perquè sabem que amb una reforma bonica només no n’hi ha prou per tenir un negoci turístic rendible.

  • Això no ho fem. Tot i que amb els nostres clients estem en contacte un cop el negoci ha iniciat l’activitat, no ens involucrem en l’operativa diària.

  • Només quan tècnicament aportem valor, és a dir, quan estan directament vinculats a la millora dels espais en termes de sostenibilitat i/o rendibilitat dels projectes dels nostres clients.

    Per exemple, hem gestionat subvencions per a establiments turístics enfocades a la reducció de la despesa hídrica (2024), així com ajuts relacionats amb l’eficiència energètica i altres línies que encaixen amb les actuacions que desenvolupem.

  • Sí. Tant per a l’eficiència energètica com per a la hídrica de construccions antigues i aïllades en el medi natural. Dissenyem solucions coherents i equilibrades segons les necessitats de cada projecte.

FAQ

Preguntes Freqüents - Allotjament en actiu

  • Treballem amb un enfocament holístic, i no marxem fins que veieu els resultats. Analitzem no només els espais i l’experiència del vostre allotjament, sinó també el compte de resultats (Optimitzem ingressos i despeses), l’embut de captació i el model de negoci. A partir d’això, desenvolupem un pla d’implementació amb accions concretes, prioritzades per començar a veure resultats tangibles en un termini màxim d’un any.

  • Treballem amb propietaris de:

    Establiments de Turisme Rural / Hotels Boutique / Grans propietats aïllades (masies - masoveries) destinades al lloguer íntegre (villes) / Hotels independents.

  • Depen del cas. Moltes vegades es pot. En tots els casos, la nostra estratègia recomanda sempre és fer primer les accions amb menys esforç (també econòmic) i més retorn a curt termini, i un cop aneu veient la millora als ingressos, podem invertir en accions de millora dels espais. Ara bé, si detectem que el nivell de qualitat dels espais està limitant la vostra facturació perquè no arriba als estàndards actuals, us ho direm clar.

  • No. Amb una estratègia clara i fent les coses bé (i evidentment si el context socioeconòmic és estable), està comprovat que els ingressos d’un allotjament han d’incrementar any rere any.

  • Aquest servei està pensat especialment per a allotjaments de mida petita i mitjana, amb una capacitat a partir de 10 - 15 places, tant de lloguer íntegre com lloguer per habitacions.

  • Sí, però amb el compromís de que algú executarà les accions, sinó no té sentit que invertiu els diners en aquesta feina. En algunes ocasions, després de l’anàlisi, fem només el seguiment i suport durant un any, per resoldre dubtes mentre aneu implementant els canvis.

  • En la majoria de casos, en el termini de dos a quatre mesos d’iniciar l’execució de les accions es comencen a veure resultats.

  • A Grinpuls treballem de manera holística, posant el focus en la rendibilitat, entenent bé els diferents aspectes que hi contribueixen —i això no ho podem fer només amb marketing—. Per nosaltres es tracta d’ajudar-vos a guanyar independència a l’hora de millorar els resultats del vostre negoci i per això analitzem tot l’allotjament: ingressos i despeses. Així podem veure on es perd més rendibilitat, i això no sempre és en la vessant digital —per exemple, habitacions que es mantenen calentes sense estar ocupades o despesa en promocions a plataformes on no atreuen els clients adequats— es tracta d’aplicar estratègies concretes que generin beneficis sostenibles i que puguem mesurar en numeros clars als resultats.

  • Sobretot si ja tens un percentatge d’ocupació alt et podem ajudar.

    En aquest sector, treballar més no sempre vol dir ingressar més ni obtenir més rendibilitat.

    Hi ha un ampli espai d’oportunitat per augmentar els ingressos aprofitant el gran nombre de persones que visiten el teu allotjament més enllà de la tarifa de lloguer de l’espai o l’habitació.

  • Dependrà de vosaltres. Ens podem adaptar a la vostra disponibilitat de temps.

  • No. Normalment comencem per aquelles accions que requereixen menys esforç econòmic i tenen un retorn més alt, de manera que la inversió en les iniciatives següents es puguin autofinançar.

FAQ

Preguntes Freqüents - Nou establiment turístic

  • Us podem ajudar en tot el procés fins a l’obertura de l’allotjament. La nostra especialització ens permet conèixer a fons la normativa, dur a terme rehabilitacions respectuoses amb el patrimoni i alhora adaptades als nivells de confort actual, al mateix temps que coneixem bé el mercat i sabem què funciona i què no, de manera que sabem en què convé invertir i en què no.

  • En general, no. A Grinpuls ens impliquem amb cada projecte com si fos nostre, amb l’objectiu que tingueu èxit; vendre serveis aïllats “només per vendre” no forma part de la nostra manera de treballar.
    Com a únic equip tècnic especialitzat en turisme rural de Catalunya, acompanyar els projectes de manera integral és la fórmula que ens permet aportar-vos el màxim valor i garanties reals d’èxit.

  • El pressupost cal tenir-lo clar abans de començar. Un allotjament és un negoci, no una reforma domèstica; els espais han d’estar a l’alçada del mercat turístic i la inversió ha de ser coherent amb això per que l’allotjament funcioni bé.

    A Grinpuls apostem només per projectes de qualitat, perquè sabem que si es fan les coses bé, tindreu èxit. Si no hi ha pressupost suficient o es vol fer tot a mínims, sense professionals, desaconsellem començar.

    Una inversió inicial ben feta és clau. Estalviar en allò essencial al inici, condiciona persillosament les futures reserves, preus i, en definitiva, la rendibilitat.

  • No oferim un servei de cerca d’ubicació. Treballem només amb clients que ja tenen un emplaçament preseleccionat. Tot i això, si esteu en negociació per la compra i voleu que estudiem el potencial del mas o masia per estar segurs de la viabilitat del projecte, si us podem ajudar.

  • Us podem ajudar. Des de la visió de l’arquitectura i el coneixement el negoci turístic, analitzem fins a un màxim de 3 opcions per saber quina és la més adequada en funció del vostre projecte i pressupost.

  • Si alguna cosa ens diu l’experiència, és que si s’ha fet una bona rehabilitació, l’experiència esta ben treballada i enfocada al públic objectiu, i es treballa estratègicament pels canals adequats, els clients aniran allà on sigui. Hi ha molts exemples de negocis turístics exitosos que no tenen cap pol d’atracció turística a prop.

  • És totalment normal. Reserva una cita amb nosaltres i veiem com podem treballar plegats.

  • Gràcies per considerar treballar amb nosaltres, però només ens dediquem a fer allotjaments turístics.

  • Podem treballar plegats. Reserva una cita i parlem de com podem ajudar-te.

  • És totalment normal tenir dubtes d’aquest tipus. Si treballem plegats, el primer que farem és trobar l’encaix normatiu que millor s’adapta al teu projecte.

  • En aquest cas, no podem ajudar-vos. Recomanem no iniciar cap projecte turístic si la decisió principal depèn de l’obtenció d’ajuts o subvencions. Es poden considerar un “a més a més”, però no han de ser el factor determinant, ja que mai es pot garantir al 100% que us siguin concedits i normalment els diners s’han de posar per avançat.

  • Depèn molt de cada cas. De mitjana, el procés pot durar entre 4 mesos i 2 anys, segons l’estat actual de l’espai, el projecte i la normativa específica que s’aplica a la parcel·la. En situacions on la normativa no facilita la rehabilitació o el canvi d’ús, l’edifici té un cert grau de protecció patrimonial o es tracta d’un projecte de grans dimensions que inclou noves construccions, els terminis poden allargar-se fins a 3–5 anys.

  • Depèn de cada cas. Per donar resposta a aquesta pregunta, podeu llegir la nostra entrada al blog.

  • Si, als clients amb qui hem treballat tot el procés, normalment donem suport durant un any després de l’obertura de l’allotjament.

…de totes formes,
cap FAQ resol millor els dubtes que una bona conversa :)

Fent clic aquí, podeu triar dia i hora per parlar del vostre cas sense cap compromís!

RESERVA CITA